Khamis, 24 November 2011

Program Hafazan Cuti 2011 Sekolah Anjuran Pusat Tahfiz & Surau Ad Diniyyah. Daftar Sekarang!!!


Imbasan Video Program Hafazan Cuti sekolah setahun yang lalu.

Merancang cuti anak - anak

Cuti sekolah muncul lagi, sudahkan anda merancang program cuti anak anda? Kajian menunjukkan bahawa cuti sekolah yang panjang merupakan salah satu penyumbang kepada gejala sosial di negara kita.


Cuti yang panjang dan tiada perancangan akan menyebabkan anak—anak anda membazirkan waktu dengan menonton tv, bermain games dan melepak dan melakukan pelbagai aktiviti tidak berfaedah.

Al Quran di dada Anak—anak


Jiwa kosong , tiada Al Quran di dada akan menambah parah jiwa anak—anak . Al quran sememangnya diturunkan untuk memberi keberkatan dan ketenangan. Mudah—mudahan dengan adanya program ini akan dapat mengisi minda anak—anak kita dengan Al Quran.

Mudah—mudahan jiwa anak—anak lebih tenang dan anak—anak mudah mendengar kata. Semoga Al Quran menjadi pendiding untuk anak kita dari melakukan keburukan

Mendisiplinkan anak - anak
 
Program ini akan dipantau oleh 5 orang Guru, 3 Orang Ustaz dan 2 orang Ustazah. Pelajar akan dibahagikan mengikut kumpulan mengikut tahap penguasaan bacaan Al Quran. Jika anak—anak belum boleh membaca dengan baik , guru akan mengelokkan bacaan anak—anak terlebih dahulu.

Anak—anak diwajibkan berada di kawasan premis Pusat Tahfiz dan surau sahaja mulai jam 8.30 pagi hingga jam 5.00 Petang. Ibu bapa perlu memberi kerjasama ini dengan menghalang anak—anak dari pulang ke rumah ketika waktu rehat (kecuali kecemasan)

Tarikh tutup pendaftaran pada 05 November 2011. Siapa cepat dia dapat.

Tempat Program :
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Taman Bandar Baru Selayang Fasa 2A, Jalan Sg. Tua.

Pendaftaran :

Bayaran Pendaftaran : RM10.00
Bayaran Yuran : RM170.00
Had Umur—7 - 14 Tahun Sahaja
Bilangan Peserta : Terhad 30 peserta Lelaki / 20 peserta Perempuan

Tarikh Program

12 Disember 2011 — 23 Disember 201 Setiap Isnin, Selasa, Rabu, Khamis & Jumaat
Mulai Jam 8.30 Pagi - 5.00 Petang

10 HARI SAHAJA

Target Hafazan
Surah Al Mulk, Surah Sajadah dan Al Waqiah

Bayaran termasuk
Makan Pagi Jam 10.00 (Waktu rehat), Makan Tengahari Jam 2.00 ptg. dan Minum Petang Jam 4.30 ptg
(sila sarapan pagi di rumah)

Tarikh tutup Pendaftaran
05 DIS 2011

Sumbangan diperlukan

Program ini telah disusun atur dengan kadar bayaran yang paling minimum bagi mempastikan semua ibu bapa dapat menghantar anak — anak mengikuti program ini. Kadar bayaran yang dikenakan sekadar cukup — cukup untuk membayar gaji guru dan makan minum peserta dan guru.

Jika ada sumbangan dari ibu bapa pastinya jawatankuasa Surau dan Pusat Tahfiz akan merancang pelbagai aktiviti tambahan yang mungkin menambah minat anak — anak untuk mendekati surau, bergaul dan bermasyarakat

SUMBANGAN UNTUK PUSAT TAHFIZ AD DINIYYAH
Hubungi 013-2791608

Borang Pendaftaran boleh di downloaddi sini

0 ulasan: